joi, 5 decembrie 2013

Corul spitalului

Gareth Malone este un tânăr dirijor britanic, care și-a făcut un renume la TV în Marea Britanie prin ansamblurile corale pe care le-a constituit și promovat, în emisiuni gen ”X Factor”.

În urmă cu un an ne-am trezit la spital cu Gareth Malone, care a venit cu propunerea de a face un cor la ”locul de muncă” al celor care lucrează la spitalul Lewisham. Mai mult, acest cor urma să concureze cu alte două ansambluri într-o competiție televizata la BBC numită ”The Choir”.

Corul nostru, a celor de la University Hospital Lewisham nu a câștigat competiția, ci a ieșit pe locul 2. Dar, ca si la X Factor, corul de pe locul doi a avut mai mult succes la public decat cei care au caștigat locul 1. În plus, publicitatea făcută spitalului a fost imensă și foarte utilă politic, mai ales că venea într-un moment când guvernul încerca închiderea unor servicii medicale.

Nici eu, nici colegii mei de la pneumo nu suntem în cor. Dar Zoe, solista din clipul de aici, este rezidenta noastra, și ne mândrim cu ea.

Eu, din liceu, am avut groază de cor. Din cauza unui profesor de muzică, care nu ne-a întrebat dacă vrem, ci ne-a obligat să venim la cor, altfel luam 4 la muzică. Am mimat doi ani de zile tot felul de cântece patriotice, până când, într-un moment de relaxare, am început și eu să cânt. Atunci, spre disperarea mea, am văzut cum profesorul dirijor s-a încruntat și a început să vina încet, spre zona în care eram, încercând să localizeze mai precis de unde vin falsetele.  Am trecut imediat înapoi pe mimat și profesorul s-a liniștit. Am scapat de cor doar cand m-am mutat la alt liceu, unde ... ne punea 10 daca mergeam în fiecare vineri la concert, la Filarmonică.

La Lewisham am rezistat propunerilor lui Gareth Malone și ale rezidenților de a mă prezenta la audiții. Probabil că nu m-ar fi selectionat oricum. Dar, acum, îmi pare rău. Un studiu britanic recent a arătat că persoanele care cântă în coruri sunt mai fericite decât persoanele care cântă singure.

Clipul de mai jos este ultimul ”hit” al corului (disponibil pe iTunes), care concureaza la Christmas No1 în UK. Toti cei care cântă sunt din personalul spitalului. Preotul este cel de lângă chirurgul vascular.

Enjoy!


Un comentariu: